Головна | Вхід | Реєстрація Ви увійшли як "Гость"

Дрогобицька спеціалізована школа №2. Натисніть зображення для короткого інфо

Середа, 16.01.2019 

Дрогобицька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2 

Дрогобицька спеціалізована школа №2
УВАГА!
Авторизація
Мова сторінки
Пошук по сайту
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Статистика
Locations of visitors to this page


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Лічильник
Зареєстровано на сторінці
Всього: 204
Нових за місяць: 2
Нових за тиждень: 0
З них
Адміністраторів: 2
Звичайних користувачів: 202
З них
Хлопців: 97
Дівчат: 107


Головна » 2018 » Грудень » 13 » Нове видання А.Р. Бурого
12:23
Нове видання А.Р. Бурого

Вийшов друком методичний посібник для учителів, автором якого є учитель-методист Дрогобицької спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів №2, доцент Андрій Бурий, – «Спільна роль фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів».

Посібник містить стислий виклад теоретичних основ проблеми співвідношення фізики, математики, астрономії та філософії як вагомих чинників розвитку світогляду школярів у сучасній системі освіти. У цьому контексті переосмислено завдання фізики як навчальної дисципліни шкільного курсу. Розглянуто конкретні приклади реалізації спільної ролі фізики, математики, астрономії та філософії, подано додатки з конспектами уроків і позакласних заходів.

Для учителів загальноосвітніх навчальних закладів, усіх, хто цікавиться методикою викладання фізики, математики, астрономії та філософії й проблемами інтеграції різних навчальних дисциплін у сучасній шкільній дидактиці.

Із відгуків рецензентів

…ідея упорядкування такого методичного посібника визріла у автора давно. Передували йому і чималий досвід викладання фізики, астрономії, математики й філософії у Дрогобицькій спеціалізованій школі І–ІІІ ступенів № 2, підготовка інтегрованих уроків, які засвідчили не лише високий рівень методичної підготовки автора, але й факт наявності у нього певної концепції взаємозв’язку фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів (переважно старшокласників), а також організований А.Р. Бурим у травні 2014 р. семінар-практикум «Інтеграція природничих дисциплін як сучасна освітня технологія» за участю провідних педагогів області й працівників ЛОІППО.

Особливістю посібника є переважання у ньому прикладного матеріалу (попри важливу теоретичну складову), який може прислужитися учителям: конспекти уроків, матеріали для позакласної роботи, графіки, фотографії, креслення тощо – усе це не лише унаочнює викладену у першій частині посібника теоретичну концепцію, але й постає свідченням жвавої зацікавленості автора й бажання практично допомогти учителям, яким адресований посібник, урізноманітнити уроки.

Методичний посібник «Спільна роль фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів» є цінним внеском автора у практику застосування інноваційних технологій навчання.

Віра Шаромова, заслужений працівник освіти України

Навчальна технологія як комплексний алгоритм організації ефективного засвоєння знань, умінь і навичок, який характеризується оптимальною комбінацією основних навчальних компонентів (змісту, прийомів, форм та засобів) опиняється у педагогічній діяльності й посібнику А.Р. Бурого у дещо трансформованому вигляді. Враховуючи вимоги наукової організації праці й орієнтуючись на всебічний розвиток особистості як головне завдання й результат педагогічної взаємодії, автор переосмислює саме означення знань, умінь і навичок у світлі світоглядних завдань навчання.

Домінантою у посібнику Андрія Романовича є прагнення відшукати й використовувати такі навчальні технології, які сприяли б усебічному розвиткові особистості учня, робили його перебування на уроці цікавим, активізували прагнення школяра (передовсім – старшокласника) до розширення власних світоглядних координат, осягнення ним наукової картини світу. Крізь призму діяльності учня на уроці А.Р. Бурий переосмислює структуру навчально-виховного процесу й переходить до розв’язання проблеми розвитку світогляду й реалізації творчих здібностей школяра.

Андрій Романович дійшов висновку про можливість і необхідність об’єднання зусиль чотирьох предметів – фізики, математики, астрономії та філософії – у формуванні світогляду школярів. Це означає, що і фізика, й математика, і астрономія, й філософія (курс «Людина і світ») повинні у комплексній взаємодії інтегрувати людину у світ, формувати наукову картину світу й надавати людині важливих життєвих орієнтирів.

Обґрунтовуючи тему посібника А.Р. Бурого, мусимо відзначити, що йдеться саме про розвиток світогляду, а не про його формування, тож об’єктом прискіпливого дидактичного й методичного інтересу автора постають ті світоглядні виміри шкільного навчання, що пов’язані з формуванням в учнів наукової картини світу.

Методична новизна посібника полягає як у постановці питання про спільну роль фізики, математики, астрономії та філософії, так і в незвичайності поєднання заявлених напрямів діяльності у виконанні одного спеціаліста.

З пропонованих додатків видно, що на уроках Андрія Романовича зменшується питома вага виконавчої діяльності учителя і зростає функція організаційна. Це вимагає глибокого оволодіння різноманітними педагогічними технологіями й уміння прогнозувати діяльність кожного учня. Вчителеві вдається залучити учня до діяльності на уроці як своєрідного «партнера». А.Р. Бурий вибудовує структуру навчального процесу так, щоб сприяти свідомій співучасті особистості, яка засвоює матеріал фізики, математики, астрономії та філософії, у відтворенні й використанні змісту цього матеріалу.

Тетяна Біленко, доктор філософських наук, професор

Упродовж останніх років А.Р. Бурий активно працює над проблемою «Спільна роль фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів». Способи розв’язання цієї проблеми передбачають специфічність структури уроків, які вирізняються загальною системністю, продуманістю усіх етапів, ґрунтовність підходу до вибору змісту навчального матеріалу за умови обов’язкового дотримання передбачених програмами навчальних дисциплін вимог щодо змістового компоненту фізики, математики, астрономії та філософії. Тому йдеться про присутність ґрунтовної концепції викладу навчального матеріалу у зв’язку з необхідністю розв’язання обраної проблеми. Учитель творчо підходить до своєї роботи, впроваджує інтеграцію навчального змісту своїх предметів у наскрізну тему, яка спонукає школярів до світоглядного пошуку, формує навички ґрунтовного засвоєння матеріалу.

Андрій Романович неодноразово проводив відкриті уроки для учителів та керівників навчальних закладів Дрогобича й області. Досягнуті результати стали надбанням педагогічної спільноти.

Методичний посібник для учителів «Спільна роль фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів» постає продовженням пошуків автора у сфері педагогічної інноватики. Його цінність для учителів – насамперед практично-прикладна, адже головний його зміст складають авторські розробки уроків та позакласних заходів, наскрізною ідеєю яких є формування у школярів наукової картини світу під загальним знаком популярної нині проблеми інтеграції різних навчальних дисциплін. Пропоновані розробки, на нашу думку, не лише слугуватимуть заявленій в анотації посібника ідеї, але й певною мірою застерігають, наскільки шкідливим може бути захоплення бінарними уроками, якщо немає чітко продуманого обґрунтування їхньої необхідності й доречності у процесі розвитку світогляду школярів.

Роман Хлопик, учитель-методист, відмінник освіти України

Переглядів: 26 | Додав: Вчитель | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2019